« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U hrvatskoj inačici Programa ove godine sudjelovalo je oko 190 učenika/-ca iz 10 škola iz različitih dijelova Hrvatske. Glavni cilj Programa je ukazati na održivost hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom, poljoprivredom, energijom, životnim stilovima i smanjenjem otpada, u skladu s globalnim ciljevima održivog razvoja odnosno UN-ovim Programom održivog razvoja do 2030. godine s obzirom da se kroz program promiče holistički pristup djetetu odnosno čovjeku u kontekstu povezanosti sa svim živim bićima na Zemlji.
sCOOLFOOD je međunarodni program učenja koji je od 2020. godine u Italiji usvojen kao dio talijanskog nacionalnog obrazovnog kurikuluma.
Hrvatska inačica Programa sastojala se od 2 obrazovna modula: Modul 1 „Učim birati i jesti“ i Modul 2 „Bacanje i otpad“.Odradili smo 28 nastavnih sati u 2. polugodištu.
Pored 3 gostujuća predavanja /interaktivnih radionica stručnjaka, imali smo terensku nastavu - posjet Recikliranom imanju ZMAG, Dubranec .
Učenici su se upoznali sa globalnim ciljevima održivog razvoja,UN-ovim Programom održivog razvoja do 2030. i Agendom 2030. Tijekom odrade Programa,kroz nastavne sate, stalno smo ukazivali na važnost održivosti hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom,poljoprivredom,energijom,životnim stilovima i smanjenjem otpada. Cijelo vrijeme radili su timski i to različite dobne skupine(u program su bili uključeni učenici 1. i 5. razreda (14 učenika),te zajednički rješavali probleme, međusobno se dopunjavali,pomagali. Shodno uzrastu ,rješavali su zadatke,upravljali problemima,dopunjavali se, i ovisno o nastavnim jedinicama, izrađivali plakate i sve što je bilo zadano po Programu na jedan ležeran, spontan, nenametljiv način. Bilo je zabavno i poučno.
Njegovali smo pozitivan odnos prema održivom razvoju u odnosu prema prirodi te osvijestili važnost takvog pristupa za budućnost. Nadamo se,da će prerasti u rutinu. Jako je važno da zajedno-učenici,roditelji,učitelji, surađujući stvaraju bolji svijet,bolje uvjete, za radosnije,zdravije sutra. Vjerujemo kako je ovo osvješćivanje početak procesa koji će postati stil življenja, a edukacija je uvijek potrebna i važna.
Proveli smo sve aktivnosti koje smo dobili u uputama/priprave (Modul 1 i 2).
Pripremila: Dražena Strpić